February 17, 2009

Berhakkah anda menjadi SOMBONG?



SOMBONG adalah sifat milik ALLAH sahaja, yang berhak memilik hanya Allah. Tidak boleh ada
satu makhluk pun yang menyaingi Allah dalam hal ini. Siapa yang menyaingi Allah dan merasa
berhak memiliki sifat takbur maka dia bererti merasa menjadi Tuhan manusia. Orang yang
seperti ni pasti mendapat murka dari Allah SWT.

Allah berfirman,"Sombong adalah selendangKu, dan agung adalah pakaianKu. Siapa yang
menyaingiKu dalam salah satu keduanya maka akan Aku lempar dia ke dalam neraka jahanam".



-Ketika Cinta Bertasbih II


10 comments:

:+:+: Ashikyn :+:+: said...

ssh + scary + masih ada kah orang yang tak sombonk langsung?? secara tak sengaje atau sengaje? huhu..

qishie said...

haah..takutnye..kdg2 i ade gula2 sebijik pon..i dah belagak kt kwn seblah i..omaigod!!

apisz said...

ko la..sombong bila aku nk ngorat ko..wkakakakkakakakak

fareHana said...

banyak orang sombong ni kan. di fakulti sa ada saturang ni dia jalan melihat langit o yern.. langsung nda pandang orang. apatah lagi senyum. bila susah barulah tersengih2 cari orang.

eliza said...

hai cik adik...boleh berkenalan?

ala jangan la sombong...nda baek tau...

nanti nda merasa masuk syurga..

:p

Y E R N ain said...

k.shikyn:
huuu.. x sombong lgsg tu i rs cm xde. indirectly msti ad sket rs sombong.. manusia.. byk slh n silapp..

qishie:
kedekot! isk2!

apisz:
mak ak ckp, x yah layan org eja nama apisz ni. ak x nk derhaka. miakakkaka.

k.fare:
aiyark.pny la tu org. k.fare taru batu dlu dpan dia.biar dia jatuh. menongkah langit aka mendongak ja, biar sakit tengkuk.. hahaha.. (x pyh tlg org cm tu.. ala, tp kita n golongan org baik hati ba.. TERtolong jg tu) hehehe~

eliza:
boley2.. sila2.. ddk minum, bt mcm rumah sndiri.. tp i teda amplang.. hahaha.. pop corn pn ok la ah? hee!

apisz said...

ko tipu ar..mak ko tak kenal aku lg...huhuhu...


takpe..aku sedar siapa diri ku...hina dimata ko...

muahahhahaha...


(^_^)

Y E R N ain said...

memg senget apisz ni. patutla mak ak x kasi ak kwn ngan ko.lalalal~

enche ariff said...

ok.
dh insaf.
:)

Y E R N ain said...

Alhamdulillah~